Conversaciones con Al Pacino
Pre Sant Jordi m’havia comprat i llegit aquest llibre, Conversaciones con Al Pacino, de Lawrence Grobel, que publica Verticales de Bolsillo en edició de butxaca a 8 euros. Si et fascina mínimament l’Al Pacino, em sembla imprescindible. A més, en el meu cas, suma-li el tema professional periodístic, perquè és un recull d’entrevistes que ha anat fent l’escriptor a l’Al Pacino al llarg de dècades. De quan no donava entrevistes (època ‘no era ningú ara sóc Déu després de fer El Padrino’) fins al present. Amb la primera entrevista ja es van caure molt bé i ara són amics. És un format d’entrevistes que envejo com a periodista: un partenaire amb altura intel·lectual i llibertat per moure’t per qualsevol tema sense estar limitat per l’estrena de la pel·li de torn, la duració de l’entrevista o un entrevistat cansat després de passar per entrevistes i més entrevistes. Els dos sols, bevent, menjant, xerrant de les pel·lis d’ell, però també, i sobretot, de l’ofici d’actuar. I de la concepció vital. M’encanta quan a punt de començar una conversa en un bar, mira les taules i s’indigna per un tio que està esmorzant mentre llegeix un llibre: “Ese tío que está ahí, leyendo y comiendo, me irrita terriblemente. No está disfrutando la comida, te lo puedo asegurar. Es como leer y escuchar música. O escuchas a Beethoven o te lees el puñetero libro. No se pueden hacer ambas cosas. ¿Crees que debo acercarme y decirselo? ¿Crees que le importaria?”.
És inevitable acabar de llegir el llibre -o mentre l’estàs llegint- i posar-te a completar buits de la seva filmografia. De les conegudes, que tenia pendent Serpico i de les que s’ha posat darrere la càmera. Looking for Richard, que em va semblar una manera molt interessant i diferent d’afrontar la representació d’una obra de Shakespeare, parlant dels mecanismes de l’actuació a la vegada. M’ha quedat pendent, que no aconsegueixo localitzar en versió amb subtítols, The Local Stigmatic, una pel·lícula que va financiar i en la que va actuar i que considera el seu projecte més personal.
Més textos de: "Cinema, Llibres"
Deixa un comentari
:: Amb compte ::
Ultims tweets de @ambcompte
- @rutxe merci! :) Ves-hi
- Els amants dels gifs animats de Nicolas Cage estem d'enhorabona amb aquesta web: http://t.co/nNnwEiXh (via @oinkesfabuloso) Ves-hi
- Las autopistas catalanas en manos de estafadores insaciables http://t.co/acmF2htE Interessant article ple de dades escandaloses Ves-hi
- L'IE ja no és el navegador més utilitzat! Històric http://t.co/lwFLQJhF Chrome wins Ves-hi
Ultims textos al blog
- La cuina del Guinardó
- Sant Cugat – La Pubilla (Gràcia). Còrrer i esmorzar de forquilla
- Portlandia: bona mofa de hipsters, indies, gourmets, neohippies…
- Mas Prades (disfrutant de menjar al Delta Vs BCN opportimity week)
- “Hay alternativas”, la crisi des d’una perspectiva diferent
- Les Moles
- NTSF:SD:SUV:: Una sèrie curta paròdiant el gènere d’acció
- Esmorzars de forquilla 2: Michigan, Can Roca, Cal Mingo
- Ui si, la Marató
- Bohemic
Categories
Ultims comentaris al blog
- Roger Compte en Estels del sud, recorrent els Ports de Beseit
- Michael en Estels del sud, recorrent els Ports de Beseit
- Roger Compte en Mas Prades (disfrutant de menjar al Delta Vs BCN opportimity week)
- Marina en Mas Prades (disfrutant de menjar al Delta Vs BCN opportimity week)
- Massitet en Mas Prades (disfrutant de menjar al Delta Vs BCN opportimity week)






