Copia este libro, de David Bravo

En part per escriure alguna cosa nova que faci baixar el missatge anterior i en part perquè son llibres com aquest el què em fa venir ganes d’escriure vull parlar de Copia este libro de David Bravo.
Me l’estic llegint i vaig per la meitat, però ja puc dir que em sembla fantàstic. Explica la situació actual al món de la cultura provocada per Internet, on la gent copia obres intel·lectuals (llibres, pel·lícules, cançons…) gratis. Drets d’autor? Una cosa que es va crear per incentivar als creadors a crear i que més cultura pogués arribar al poble. Creacions més cares, drets d’autor més restrictius, porten que la cultura arribi a menys gent. Amb una prosa senzilla però plena de reflexions i anècdotes molt divertides explica la situació i com ens intenten enganyar els que es reparteixen el pastís. En el cas de la música és evident. Protesten Alejandro Sanz, David Bisbal i uns quants més, una minoria molt minoria dels músics. La resta? Si la gent baixa els seus MP3 i assisteix als concerts (cosa que ha anat en augment), encantadissims. Fan pasta amb els concerts, no amb els discos.
Per fer-se una idea de per on van els trets del llibre, a la pàgina d’Informativos Telecinco es pot llegir la introducció. I a Elastico.net tenen enllaços per descarregar-se’l en varis formats.
Més textos de: "Internet, Llibres"
3 comentaris
Deixa un comentari
:: Amb compte ::
Ultims tweets de @ambcompte
- "it's going to make the average Barca fan look like they're going to a children's party dressed as a crap superhero". http://t.co/xSpHMPWA Ves-hi
- @arnaumt això ha de ser doping, segur Ves-hi
- "Del Madrid no es Mou", ja s'ha fet servir com a titulart? Ves-hi
- RT @danielayllon: Roures y Cases cavan su propia tumba. Quieren quedarse Público a través de una inmobiliaria http://t.co/N43e0yZ0 @MasP ... Ves-hi
Ultims textos al blog
- La cuina del Guinardó
- Sant Cugat – La Pubilla (Gràcia). Còrrer i esmorzar de forquilla
- Portlandia: bona mofa de hipsters, indies, gourmets, neohippies…
- Mas Prades (disfrutant de menjar al Delta Vs BCN opportimity week)
- “Hay alternativas”, la crisi des d’una perspectiva diferent
- Les Moles
- NTSF:SD:SUV:: Una sèrie curta paròdiant el gènere d’acció
- Esmorzars de forquilla 2: Michigan, Can Roca, Cal Mingo
- Ui si, la Marató
- Bohemic
Categories
Ultims comentaris al blog
- Roger Compte en Estels del sud, recorrent els Ports de Beseit
- Michael en Estels del sud, recorrent els Ports de Beseit
- Roger Compte en Mas Prades (disfrutant de menjar al Delta Vs BCN opportimity week)
- Marina en Mas Prades (disfrutant de menjar al Delta Vs BCN opportimity week)
- Massitet en Mas Prades (disfrutant de menjar al Delta Vs BCN opportimity week)







En Jordi diu:
A més fan el rollo del Copyfight per aquí per barna aquest cap de setmana.
Amb en David Bravo y més herois bloggers: Hernán Casciari, Nacho Escolar, Cory Doctorow …
http://www.elastico.net/copyfight/
Me’n alegro que no deixessis d’escriure aquí, a més, has tornat amb un disseny molt molt maco…
Gracies tb