Viatge a Roma

Sense ganes d’avorrir, vaig directe a coses pràctiques que puguin servir a qui vagi a Roma.

Vol: vaig comprar el bitllet a vueling.com amb força antelació, i em va costar 45 euros anar i tornar, taxes incloses. I a més de Barcelona a Fiumicino (RyanAir fa Girona – Ciampino). L’experiència, bona, sense cap queixa. No és un prodigi de comoditat, no et donen res per jalar, la separació entre cadires diria que és una mica més gran que a Easyjet, hi ha per llegir el CineMania i el Rolling Stone (que m’ha sorprés positivament -article Nirvana, etc…-)… res, que repetiria, i més amb un preu com aquest.

Allotjament: erem 3, hem agafat una habitació triple que ens sortia a 75 euros/nit, és a dir a 25 euros per cap/nit, amb l’esmorzar inclós. A Un bed & breakfast que vam trobar per Internet a la Via del Boschetto (info online i reserva). Una casa on hi viu el Franco, pintor d’edat avançada, i una senyora que-no-sé-quina-relació-tenen, que no són especialment simpàtics però que tampoc hi ha hagut cap mena de problema. El lavabo està fora de l’habitació, però estavem sols al pis, o sigui que cap problema (diria que tenen 3 habitacions). El pis està situat a una zona de Roma que m’ha agradat molt, carrers petits i amb encant i molt a prop de l’estació de Termini, del Colisseu o de la Columna Trajana per dir tres situacions importants.

Transport: es pot fer caminant tot el centre de Roma sense problemes. És més, va bé per anar veient la ciutat, que té molt encant. Per anar a zones més allunyades, com les catacombes de San Calixto (visita molt recomanada) es pot agafar el bus o el metro que van bé i que juraria que poca gent deu pagar. Al bus com a mínim, el què costa és pagar, perquè has de buscar tickets a estancs i n’hi ha que no en tenen. El tren de l’aeroport de Fiumicino a l’estació de Termini és caret: 9’5 euros. En dos viatges fets, no hi ha passat revisor.

Preus: una punta més caret que aquí a nivell de menjar i beure. Acceptable, per això.

Restaurants: una bona recomanació per anar és el Da Baffetto. Pizzes molt bones, massa molt prima i bons preus. En general, a restaurants que vam anar agafant a l’atzar vam menjar molt bé. El barri del Trastevere (molt popular i maco de passejar) és una bona elecció per trobar un lloc on menjar. També val la pena anar a la piazza de San Eustacchio (prop de Piazza Navona) i prendre un café al Caffe San Eustacchio, alguns diuen que el millor de Roma. Espectacular. Bé, en general tots els cafés que vaig prendre, de nivell molt alt.

Visites: em va agradar molt el Coliseu, passejar pel centre, l’esglesia de San Carlino alle 4 fontane del Borromini, la visita a les catacombes de San Calixto guiats per un religiós extremeny amb molta gracia (la dimensió de les catacombes que estan sota Roma és impressionant i en vam veure una infinissima part) o pujar a dalt de la cúpula de San Pere del Vaticà. Que cansa un rato tanta escala. Recomano vigilar l’horari del museu del Vaticà – nosaltres la vam cagar i no vam veure que tancaven a les 13:45 (només alguns dies, normalment tanquen més tard). Vam veure obres importants -Rafael, Capilla Sixtina-, però ens vam quedar sense temps de veure’n d’altres -Laoconte..-.

A nivell curiositats em va sobtar la gran quantitat d’obeliscs egipcis que hi ha a les places, la de coses que va tenir temps de fer el Bernini en vida i l’especie d’obsessió ara al Nadal pels panettones (que no he provat i que tampoc em tiren molt per la pinta de pa de pessic amb panses que tenen :O).

Actualització (2023): per dormir vam anar a la zona de la plaça Re di Roma, bona zona sense gaire turistes però no gaire lluny (en bus o metro) de l’epicentre turístic. De menjar ho vam fer molt bé (no per anar-hi exprés però si per aprofitar si ets per la zona) a la Trattoria Re di Roma, l’Enzo a Trastevere i la Lilli prop de plaça Navona (d’aquesta en destaco que estigui amagada i una pasta amb sopa, cigrons i cloïsses). . De pizza al Taglio vam repetir al Pizzarium, del que va revolucionar la pizza al tall (molta cua, aviso) i vam anar al molt recomanable forn Roscioli , al centre. I per acabar, de gelats en destaco un parell: Fior di luna al Trastevere i sobretot la gelateria Petrini, no gaire lluny de la plaça Re di Roma.

You may also like...

2 Responses

1. xavi ha dit:

Vaja viatgets que et marques fora de temporada!!!

Salut i peles!

2. namorita ha dit:

molt bones les fotos 🙂 no havia tingut temps de mirar-les

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *