Cuina amb compte
  • Home
  • Arxius mensuals
  • Contacte
  • Restaurants
  • Sobre la web…
Primers, Segons  /  maig 12, 2008

Pastís sanot de carbassa i nous

by Roger Compte

Aclarim el “sanot”: estic fent un curs de cuina vegetariana a La Sedeta (no m’he fet vegetarià, aclaro) i fem receptes així bones i senzill. Que es podrien fer amb altres ingredients sense cap problema, però agafem les versions més “sanes” -colesterol, greixos saturats, etc…- (la farina integral, tofu en comptes de crema de llet…). Per fer aquest pastís he fet servir:

Per la base:
– 150 grams de farina integral
– 80 ml d’oli
– 40 ml d’aigua
– Un pessic de sal

Pel farcit:
– 4 cebes (400 grams)
– 200 gr de carbassa
– 250 grams de tofu
– 2 ous
– Una dotzena de nous, trossejades
– Oli d’oliva bo
– Sal, pebre, nou moscada i gingebre.
– Formatge parmesà ratllat

Primer fem la base. Es pot comprar, però ja que estem per lo sa, ho fem bé. Barregem els ingredients de la base (afegint farina si fa falta o una mica d’aigua si queda massa sec) i fem una bola. Agafem el motllo pel pastís, l’untem d’oli i estenem la massa per la base i les parets, fent-ne una capa fina. Punxem la base amb una forquilla, li podem posar alguna cosa de pes a sobre -cigrons?- perquè no s’infli i la posem al forn precalentat a 180 graus fins que comenci a quedar torradeta. La traiem, que no es cremés -he estat a punt avui-.

Preparem el farcit: per un cantó tallem la ceba petita i la posem a daurar a foc lent amb una paella amb molt poc oli i tapada, fins que quedi transparent. Llavors hi afegim la carbassa tallada a daus, que es vagi fent fins que quedi tova. Amb el resultat podem fer dos coses: ho afegim tal qual, per a qui li agradi notar els trossos de carbassa i ceba, o passar-ho pel minipimer, que aquest cop ho he fet així.

Per altre banda, a la batedora hi posem el tofu, 2 cullerades d’oli d’oliva bo, sal, pebre, nou moscada i una mica de gingebre ratllat. En un bol hi posem els dos ous (es podria fer sense i seria encara més sanot, però així el pastís queda una mica més compacte), els batem, i li afegim el tofu triturat i la ceba & carbassa. Remenem tot que quedi ben homogeni i li afegim les nous, tallades a trossos ben petits. Remenem una mica perquè quedin repartides i ho aboquem sobre el motllo que tenim amb la massa cuita. Un cop ben distribuit, per sobre li tirem una mica de parmesà ratllat

Ho posem al forn precalentat a 180º i estarà llest en cosa d’una mitja horeta. Ho indica el clàssic truco de punxar-ho amb un escuradents i quan surt net, ja està.

0

Post navigation

Tartaletes de maduixes
Pastís de plàtan i xocolata

5 comments

  • SíL
    maig 13, 2008

    Jope quina pintaaa!!! I jo sense tastar-lo!!! :(

  • Massitet
    maig 24, 2008

    Hola amics!
    Aquesta recepta és molt interessant! Ara que estem entrant en el camp dels dolços i que a la meva parella li agraden molt al carbassa i les anous, no trigarem gaire a afuusellar-vos la recepta!

    Salut!

  • Snowy
    agost 22, 2009

    Ahir vaig fer el pastís sanot. És boníssim i fàcil de fer. Em vaig divertir molt fent la massa i mai havia fet servir el tofu batut, bona idea!

    L’enhorabona pel weblog!

  • Roger Compte
    agost 22, 2009

    Me n’alegro! Gràcies :)

  • Mireia
    setembre 9, 2009

    A La Sedeta?
    Va ser el meu cole! jeje quina ilu!
    Felicitats per les receptes!

    Demà intentaré la Sacher, espero que quedi bé!

    Salut!

Share your thoughts Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Cerca!

Categories

  • Baixa temperatura
  • Begudes
  • Berenars
  • De compres
  • Fotos
  • General
  • Internet
  • Japonès
  • Llibres
  • Pa
  • Per picar
  • Postres
  • Primers
  • Salses
  • Segons
  • Elara by LyraThemes
  • Made by LyraThemes.com