Escapada d’uns dies a Arnes o Horta de Sant Joan

Aprofitant que passem part de l’estiu al Delta, voliem fer una escapada no gaire lluny per variar de paisatge i estar a prop de Ports de Beseit, on no tornava des que vaig fer la ruta dels Estels del sud, que havia documentat aquí al blog. Teniem varis punts d’interès i Arnes semblava un bon camp base per anar fent escapadetes. Un poble petit i molt tranquil on hi ha diferents opcions d’allotjament interessant. Nosaltres ens vam allotjar a La Rabosa d’Arnes, un apartament fantàstic per estar amb els nens, ben al costat de l’oficina turística d’Arnes, on informar-se d’activitats per fer. Hi ha més bones alternatives, com la casa de l’Hort del Fortunyo (ben recomanada per un amic el Marc, que té casa a Arnes). En anys posteriors ens hem allotjat en apartament a Horta de Sant Joan, que també és bona opció, especialment per sortida de la via verda.

Vista des de l’allotjament

Apuntaré les activitats a fer des del camp base (em serveix de recordatori per a futures visites). Cal tenir en compte que la part aquàtica sempre serà millor a principi d’estiu, que hi haurà una mica més d’aigua i ja farà bona calor:

• Els estrets d’Arnes: des del poble hem d’agafar una pista ben assenyalada. Quan s’acaba l’asfalt aparquem el cotxe i ja podem començar a caminar. El paisatge val ben la pena i al cap de no gaire estona de trescar ja arribarem a la zona habilitada per banyar-se, que és un gorg fantàstic. Si tenim ganes de caminar podem continuar, tot i que més endavant ja no és permès el bany.

• Toll de vidre: està a 1’5 km d’Arnes, t’hi pots acostar en cotxe o caminar una mica. Val la pena preguntar si té gaire aigua, que quan va curull és un espectacle digne d’instagramejar.
  • Pozas de pesquera: anant cap a Beseit hi ha aquest fantàstic riu, el Pesquera, per banyar-se. Amb l’encert d’estar regulat. Et cobren 10 euros per cotxe, però així s’evita massificació i hi ha varis parkings per accedir als diferents tolls, d’aigua absolutament cristalina. Ens van dir que per nens, l’ideal era aparcar als parkings 3, 4, 7 i 11. Del 4, on ens vam aturar, vam trobar un toll fantàstic, amb accés fàcil pels nens i una petita zona de pedretes petites, per estirar-s’hi còmodament. Informació.

• Toll de la palanca: una opció ràpida, a prop d’Arnes (5-10′ caminant des del poble) és el Toll de la palanca, una petita bassa per refrescar-se i que té al costat l’àrea recreativa de la Font del cigró. Per si ens volem remullar una mica i no moure el cotxe.
  • Piscina natural de Beseit: una bassa al riu molt acondicionada per banyar-s’hi còmodament.
  • Assut de Lledó: una bona zona. Entre Arnés i Horta de Sant Joan surt una carretera cap a Lledó. Un cop es supera el pont de la via Verda hi ha aparcaments a banda i banda, per baixar a un tros de riu de bany fàcil.
  • El Parrissal: una altra bona opció prop de Beseit per fer una bona caminada (no per banyar-s’hi). Si en busqueu informació veureu que es pot fer una caminada d’uns 8 km i que potser anirà millor amb nens ja una mica grans.
  • La via verda: l’havia fet fa anys i l’hem anat repetint. Són més de 50 quilòmetres de la població aragonesa d’Alcanyís fins a Tortosa, fantàstics i molt fàcils (després també pots continuar fins la desembocadura de l’Ebre a Riumar).  El primer cop, nosaltres vam començar a l’Horta de Sant Joan fins a Tortosa i allà els que ens van llogar les bicis ens van retornar amb una furgo cap a Horta de Sant Joan, havent de fer només un sentit (el de baixada!). Informació. Els darrers cops, amb nens, vam llogar les bicis a Montsport i vam fer d’Horta de Sant Joan a Pinell de Brai (19km) on ens van recollir. A Pinell de Brai hi ha una antiga estació on hi pots dinar alguna cosa. I una mica abans pots parar a remullar-te al santuari de la Fontcalda.
  • Santuari de la Fontcalda: no feu cas a Google maps, que faria fer una volta espectacular per anar-hi des d’Arnes. És qüestió d’anar amb cotxe fins una estació de la via verda, la de Prat de compte i d’allà caminar no gaire estona (10-15′) i ja ens trobrem a la zona del Santuari de la Fontcalda, que dona per fer una bona caminada i uns bons banys. Informació.

De menjar vam gaudir (i repetirem) a l’Hotel Miralles a Horta de Sant Joan (fantàstic el menú de migdia, pendent el menú de la cabra o tastar la cabra en escabetx) i per moure’s per la zona de Beseit el Marc ens van recomanar la Fonda Urquizu (me’n fio!). Vam parar a la Fonda la angeleta de Valderobles que no ens va convèncer gens.

You may also like...

2 Responses

1. Aitana ha dit:

Ja fa anys vam estar per allí uns dies, i la DGA I els veïns controlen el bany al Parrisal. Beceite y el Matarraña son molt bonics, però en el mòn prepandemic estaben una mica massa plens de turisme a l’Agost, també de bodes i convites perque hi ha hotels amb encant que es dedicaben a aixó, i es menja molt bé a tot arreu. És molt més xulo baixar un finde fora de temporada.

2. Roger Compte ha dit:

Si, i tant. Si evites les aglomeracions encara millor!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *