En las antÃpodas - Bill Bryson
Juliol 2, 2008
Un llibre ideal per llegir abans d’anar a Australia. L’autor, anglès, fa un repà s del paÃs des d’un punt de vista humorÃstic divertidÃssim. No para de relatar una rera l’altra anècdotes que fan que aquest sigui un paÃs tan singular. Com que el primer ministre, fa unes quantes dècades, anava passejant per la platja… i se’l va emportar una onada i va desaparèixer. O que hi ha èssers vius que en teoria es pensava havien viscut fa milions d’anys i només es trobaven en forma fòssil… però allà estaven vivint tant panxos.
Deixant de banda tota la part prà ctica i útil que es pot emportar el que hi vol anar (present!) el què destaca és la personalitat de l’autor. Com fa conya de costums australianes o de la seva por davant les múltiples amenaces animals d’Àustralia que no són poques. Les serps i aranyes més verinoses del món, taurons, cocodrils d’aigua salada que se t’empassen mentre passeges per la platja, meduses cofre que et maten fà cilment, pops igualment letals… Si, tot fa una mica de cangueli, però el tio li posa tant humor, que t’ho prens d’una altra manera.
També vaig llegir “Australia, un viaje” del Jorge Carrión, arrel de l’entrevista que li van fer al Silenci fa uns mesos. El tio escriu bé, però el llibre se’m va fer mooolt pesat. Barrejava la part de viatge, no gaire, amb tot de referències a la seva familia i la immigració espanyola a Àustralia, que m’interessaven menys.
Endreçat a 







Juliol 4th, 2008 at 8:34 pm
Molt interessant el post. Austrà lia és un objectiu de viatge per l’any que ve, aixà que de moment començaré per llegir-me el llibre que recomanes. Una abraçada!
Juliol 4th, 2008 at 9:34 pm
Doncs ja aniré posant cosetes per aquÃ… no crec que bloguegi des d’allà però quan torni un resum caurà segur
Ara he començat un altre llibre australià que m’està encantant, “Les veus del desert”.
Juliol 31st, 2008 at 9:56 am
Precisament he trobat el teu post, perquè buscava més llibres d’en Bill Bryson. m’estic llegint “una breve historia de casi todo” i m’està agradant tant que segurament segueixi amb aquest llibre de les antÃpodas. moltes grà cies per la recomanació